Takk til Jan Erik Berg

Etter å ha vært sentral i ledelsen av Norges Sivilforsvarsforbund i over 20 år, takker Jan Erik Berg for seg.
Jan Erik Berg kom inn i forbundsstyret for 20 år siden. Etter 10 år som medlem av forbundsstyret overtok han stillingen som generalsekretær. De siste to årene har han også vært forbundsleder.

Ved siste representantskapsmøte gikk han av som leder, og ved nyttår sluttet han som generalsekretær. Dermed er en æra i forbundet over.

Jan Erik har vært en utrettelig ildsjel i sitt arbeid for forbundet. Han har lang erfaring både fra Sivilforsvaret og fra organisasjonslivet. Hans erfaring og hans store kontaktnett har vært ressurser som forbundet har nytt godt av. Under hans ledelse har forbundet styrket seg. Nye foreninger er blitt stiftet og andre har våknet til live igjen, og han har vært en synlig talsmann for sivilforsvarssaken i mange fora.

Jan Erik er også den som i størst grad har lagt grunnlaget for den endringen som Norges sivilforsvarsforbund nå er inne i. Selv om han ikke blir med på den videre prosessen, vil det nye forbundet være et synlig resultat av Jan Erik Bergs arbeid.

Forbundet takker Jan Erik Berg for innsatsen og ønsker lykke til videre.