Årsslutt 2012

Generalsekretæren vil takke alle for samarbeidet i året som straks er omme og benytter også anledningen til å takke DSB og Distriktssjefer for et godt samarbeid i året vi nå har lagt bak oss.

Norges sivilforsvarsforbund fortsetter inn i 2013 sitt arbeid med oppfølging av handlingsplan, gjennomføre besøk til alle Distrikter, revitalisere/etablere nye lokalforeninger,engasjement og fokus på de tjenestepliktige.

INFO OG TILBAKEBLIKK PÅ NSFF:

• Er et forbund for tjenestepliktige i Sivilforsvaret og andre med interesse for sivilt beredskap
  • Er et landsforbund med lokalforeninger over hele landet og arbeidet er på frivillig basis
  • Representantskap og landsstyre er satt sammen av styremedlemmer fra alle deler av landet
  • Har generalsekretær som ivaretar forbundets daglige arbeid og bestyrer landskontoret
  • Arbeider for saker som har felles interesse for de tjenestepliktige i Sivilforsvaret
  • Forbundet er frittstående uten tilknytning til noen faglige eller politiske organisasjoner

Flere sivilforsvarsforeninger ble etablert av ildsjeler før 1970, de første på 1950 tallet.Norges sivilforsvarsforbund ble formelt stiftet i 1970. Forbundets første leder var Direktør i Industrivernet Sigurd Frisvold og første generalsekretær var Sverre Servan, Oslo Sivilforsvarskrets. Han ble senere avdelingsdirektør i DSB.

NSFFs etablering var et nært samarbeid, tjenestepliktige og Sivilforsvarets ledelse. Det har i alle år vært en god tradisjon for et nært samarbeid lokalt og sentralt/distrikt. Det kan her nevnes NSFFs engasjement og kontakt til andre organisasjoner, etater og politikere. Det må også nevnes den gode kontakten og samarbeidet med DSB, og den økonomiske støtte til NSFF`s drift, som er gitt gjennom årene som årlig tilskudd

Jeg må få ønske dere alle en riktig God Jul og et Godt Nytt år og jeg ser frem til etfortsatt godt samarbeid med dere alle i året som kommer!

Norges sivilforsvarsforbund

Jan Erik Berg